30.12.2013

joululahjoja

Mua pyydettiin tekee postaus mun joululahjoista ja tokihan mä voin sellasen tehä, en vaan usko että teitä kauheesti kiinnostaa millasia sukkia ja dödöjä yms. sain, joten kerron vaa niistä mitkä jotenki liittyy valokuvaukseen :--D

Oon ollu jo jonki aikaa uutta kameralaukkua vailla, koska siihen entiseen ei oikeen sopis enää lisää putkia tai muuta. Aattelin että tämmöstä reppua ois mukavampi kantaa kun laukkua, jos lähtee vaikka jollekkin pidemmälle kuvausreissulle.


id
Canon Speedlite 430 EX II
Vihdoinkin kunnon salama :--) tälle tulee varmasti käyttöö!

Lämpimät, tuulen- ja vedenkestävät hanskat TopSportista
Näillä on varmasti vähän mukavampi olla kuvaamassa tähtiä -30 asteen pakkasessa :--D


Tossa nyt oikeestaan oli ihan semmoset lahja-lahjat mitä sain. Nää alemmat sit on sellasia mitkä tilasin Scandinavian Outdoor Storesta 150€ lahjakortilla, jonka voitin niiden kuvakilpailusta. Laitan nääki tähän koska oli ne tavallaan myös joululahjoja :)

Aquapac SLR Camera Case 458
Vedenkestävä suojapussi järkkärille. Tämmöstä oon halunnu jo pitkään ja nyt vihdoinki oli hyvä mahdollisuus hankkia tommonen.
En malta oottaa et pääsen kokeilee tota!


XGlow H3 otsalamppu
Otsalamppu on hyvä olla aina jos on pimeessä kuvaamassa. Tää on tosi kiva kun tän voi laittaa päälle ja sammuttaa ilman koskemista, heilauttaa vaan kättä ton edestä niin se sammuu/menee päälle.

Termosmuki
Mulle jäi vielä 10€ siitä lahjakortista noiden kahen tuotteen jälkeen, niin aattelin että tollanen termosmuki vois olla mukava jos on kauan jossain kylmässä kuvaamassa. Voi välillä hörppiä jotain lämmintä mehua tai kahvia sieltä :--)


Canon EF 50mm f/1.8 II
Tää on oikeestaan Emman lahja, mut koska me lainataan aina toisillemme objektiiveja niin tolla otettuja kuvia tulee varmasti näkemään myös mun blogissa :--D

13 kommenttia:

  1. voisitko näin uudenvuoden alla tehdä postauksen kuinka saa hyviä ilotulitus kuvia? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voisin ja niin mun oli tarkotuskin! :--D

      Poista
    2. onneks joku muu muisti kysyä tän kysymyksen mun puolesta!! :D ollu jo kauan aikomusta kysyä mut usein ku oon kännykällä sun postauksia lukenu ni jaksa siinä samalla rupee kommentteja väsämään :D

      Poista
    3. haha kyllä mä sen tekisin vaikkei kukaan ois kysynykkään kun olin ite jo jonkin aikaa sitä suunnitellu :D kännykällä on kyllä tosi ärsyttävää kommentoida blogeissa :(

      Poista
    4. Saako hyviä ilotulituskuva vaikkei olisikaan järkkäri? Mul on kompaktikamera??

      Poista
    5. voi toki, en vaan kauheesti osaa neuvoo miten koska en oo kuvannu niitä muilla ku järkkärillä. eikös kompaktikameroissa oo niitä valmiita kuvaustiloja esim ilotulituksien kuvaamista varten? kokeile googlata esim hakusanoilla "compact camera fireworks" ja koita ettiä jos löytyis jotain apua :--)

      Poista
    6. mun vanhassa kompaktkamerassa oli iltukseen ihan oma kuvaustila, joka oli ihan nimellä ilotulitus

      Poista
  2. heeii mistä se sun emmalle ostama pääkallo tyyny on :--D? ku se oli niin kivan näkönen!

    VastaaPoista
  3. voih, oon haaveillu tommosesta repusta! ehkä joskus :----)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toi on kyllä mukava kun tohon mahtuu kivasti kaikkee ja kun noita "lokeroita" voi säädellä miten tahtoo :)

      Poista
  4. Toi 50mm oli mullakin ehodoton hankinta heti kun ton mun 60D:n ostin nii tuli heti hankittua samaan pakettiin :) Kaverilta olin sen bongannut ja kaikkien suosittelujen ja nyt oman käytön perusteella voin sanoa todella että on kyllä paras hankinta mitä oon tehnyt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep se on kyllä mukava! tosi hyvä hinta-laatusuhde :)

      Poista